wemadeawish

Här skriver jag mina tankar och vad som händer på vägen...

Colloseum...

...har vi avverkat nu på förmiddagen! Mycket vackra byggander med lång och fantastisk historia som vi fick av ännu en entusiastis guiad. Denna pratade inte riktigt lika fort som han igår vilket gjorde det lite lättare för mig att hänga med i alla svängar!
Colloseum

Här krigade gladiatororerna, fångarna och slavarna alltså, mot varandra eller mot lejon. Sedan valde kejsaren om dom skulle få leva eller dö.

Michelangelo har även skapat många skulpturer och byggnader i detta område som tillhörde gamla Rom

Nu har jag även fått min vilja igenom och en shoppingtur blev av på eftermiddagen med tillhörande vätskepauser. :-)

Terass...

...drink är vi värda nu när vi gått hela dagen! Vader och fötter känns dubbelt så stora efter denna dagen. Tur man får vila lite på semestern också;-)

Vatikanen...

...stod på "att göra listan" idag. Vi har gått konstant i 7 timmar!! Vi fick väldigt utförlig historisk föreläsning av den entusiastiske och kunnige guiden Luigi! Han kunde verkligen prata...och fort också!

Mycket prat om Michelangelo och hans konst och skulpturer. Otrolig väl utfört allting och det mest otroliga är hur dom kunde göra det för så många år sedan!

Vi hade köpt en tur på 2 timmar...men fick 4. Nu är vi lagom möra i kroppen och vilar lite på hotellet. En dusch sen får det bli middag på stan.

Efter..,

...närmare 14 timmars restid så kom vi äntligen fram till hotellet!! Resan gick bra. Allt enligt plan utom sista vägen från flygplatsen till hotellet då bussen vart lite försenad. Hotellet är jättefint och ligger nära Colloseum.

Vi gick raka vägen ut för att äta när vi checkat in och bytt lite kläder. Hungriga som vargar beställde vi en varsin pizza på en nära restaurang. Typ den godaste jag någonsin ätit. Dels för att vi va så hungriga men också för att detta är pizzans hemland. Sen tog vi ett varv för att kika på lite sevärdheter och hann med Spanska trappan(där var vi inte ensamma)

Fontana DI Trevi( som dom renoverar lagom tills vi kommit)

Sen några andra som jag inte har namn på...

Efter en eftermiddags lur (välbehövligt eftersom vi gick upp 03.45)så gick vi ut och käkade middag. Då hann vi också se Maria Kyrkan. Bara utvändigt dock. Väldigt fin!

Idag får vi snöra på oss promenadskorna ordentligt för första stopp blir guidad tur i Vatikanen.

Vårruset...

...var i torsdags! Idag är det lördag och jag är fortfarande lite stel MEN jag är väldigt nöjd eftersom jag genomförde hela loppet joggandes utan att gå och dessutom på 34 min vilket jag inte trodde var möjligt med mina förutsättningar. Knät höll denna gången!!

Idag är det fint väder. Det blåser en del men solen är iallafall framme.
Picknick vid lekparken, greja hemma och grill sen. Trädgården är jättefin nu!

Igår träffades jag och Marita för en AW. Det var nog ett halvår sedan vi sågs!! Tyvärr blir det alldeles för sällan. Och vi hade massor att prata om så 4 timmar sprang fort förbi!
Det får inte gå så lång tid igen till nästa gång vi ses!!

5...

...km sprang jag idag utan att gå en enda gång. Det var fyra år sedan sist! Om en vecka ska jag springa vårruset. Mitt mål blir inte att få en hyfsad tid. Det blir att försöka springa hela vägen:-D

Det...

...va en så duktig liten kille hos doktorn idag. Han gapade stort (efter en stund) och läkaren kunde snabbt konstatera att han var väldigt svullen i halsen. Hon tyckte dock att vi skulle avvakta en liten stund till för att se om svullnaden går ner av sig själv. Hon tyckte att det hade gått lite för kort tid än men det var bara att ringa om det skulle bli värre igen. Den här veckan har han ju iallafall ätit väldigt bra. För 2 veckor sedan var jag betydligt mer bekymrad.

Man får glass när man varit duktig hos doktorn. Och man får bestämma helt själv vad man bil göra resten av dagen:)

Tankar...

-Mamma, var kommer regnet ifrån?
-Det kommer regn från molnen
-Men vad säger blommorna när det regnar då?
-Dom blir glada för att dom får vatten
-Men det finns ju vattenkanna!!

Jag kommer aldrig sluta förundras över denna lilla mannens tankar och funderingar.

Dimman...

...låg tjock över älven i morse. Jag åker ju väldigt tidigt när jag tar cykeln. Vi har tävling på jobbet denna månad. Cykla till jobbet heter den och får man ihop 10 dagars cykel så får man va med i en utlottning. Det ska jag ju klara iallafall.

Jag har lagt in en högre växel med träning och bra mat nu igen.Orutin och sjukdom har gjort att kläderna börjar bli små igen!! Det är inte kul så nu får det bli lite planering igen!!!

Kör mamma fitness som gav mig bra resultat sist! Man ska ju aldrig gå ifrån ett vinnande koncept!

En...

...väldigt mycket förtidig födelsedagspresent men ack så efterlängtad.

Soffan...

...är hemhämtad och ihopmonterad. Väldigt trevligt blev det. Nu ska vi bara ha en matta och en lampa.

Igår fick jag hämta en sliten pojk på förskolan. Han hade kräkts flera ggr och var helt slut när jag kom. Han klagade på ont i halsen och jag såg framför mig hur vi skulle tampas med kräksjuka och förkylning hela helgen. Psyket sa mig att jag nog också hade ont i magen minsann. Men E sov 2 timmar hemma och när han vaknade va han sitt gamla vanliga jag.
Jag misstänker hans svullna hals och eftersom han har lite hosta kvar så var det nog slem som behövde komma upp. Vi får se vad läkaren säger den 13:e Maj. Då har vi tid på öron, näsa, hals. I värsta fall tar dom väl bort halsmandlarna på han...eller kanske i bästa fall men ska han opereras kommer iallafall jag vara ett nervvrak!!